Se Takea trip back in time toa : eee winter living room, where : Be ieee Modern-day technology is i replaced by the wonder of : BUA a traditional art and music. Vocalist and multi- instrumentalist Dejah Léger brings traditional French-Canadian and Appalachian songs and : stories to new life with her “crankies,” a unique folk art tradition. For her crankies, Dejah hand- cuts black construction paper into intricate : silhouettes, and then scrolls those original images across a backlit screen — to musical : accompaniment. The show is nothing less : | ", Fa Ge ns than magic! Performing with Dejah is her father-in-law, New Brunswick-born button accordion player and patriarch of La Famille Léger band, Louis Léger. Entre |’éveil et le sommeil, la ot le calme régne et la vie ralentit quelques minutes, se trouve un univers magnifique dans lequel Dejah Léger évolue. Elle y donne vie a des chansons et a des histoires du répertoire canadien-frangais tradition, a l'aide d’un instrument folklorique unique ou des images découpées a la main s‘affichent sur un écran de papier qui se déroule a mesure qu’on actionne la manivelle. Dans l’atmosphére feutrée rappelant celle d’un salon d’autrefois pendant I’hiver, venez vous émerveiller de la beauté d’un art traditionnel, qui vous fera oublier la technologie moderne. Tout comme son beau-pére Louis Léger qui l'accompagnera, Dejah joue de_ plusieurs instruments. Louis vient du Nouveau- Brunswick et a été musicien toute sa vie. Ss ) www.dejahleger.com Zh FESTIVAL DU BOIS 2014 ~ == Les Bdacherons create axe memorable experiences a that share and_ illuminate i Canadian history and French : Canadian culture. You could meet a couple of : voyageurs as they get ready for a big adventure in the great Canadian wilderness. You could : learn how maple sugar was found, find out : how to play spoons, or how to make wooden : men dance. You could even try line or square : dancing. With entertaining songs, _ stories, : dances and audience participation, the duo of Les Bdcherons have performed before more \ . 4 —